"Referitor la declaraţia ministrului Mediului şi Pădurilor care a apărut în presă privind faptul că taxa de primă înmatriculare ar putea fi plătită «la toate maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007, pentru care nu s-a făcut acest lucru, plata urmând a se face de către vânzătorul autovehiculului», precizăm că această declaraţie a fost preluată şi interpretată eronat. Răspunzând unei întrebări, ministrul Mediului şi Pădurilor a declarat că taxa se plăteşte şi pentru maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007, în momentul în care acestea sunt vândute. Precizăm că taxa auto trebuie plătită de către cumpărător, aşa cum prevede OUG 50 din 2008, modificată în decembrie 2010", se arată într-un comunicat de marţi după-amiază dat de MMP.
Ministrul Laszlo Borbely a refuzat să dea detalii suplimentare referitoare la viitoarea formă a taxei de primă înmatriculare, precizând că acestea vor fi furnizate după şedinţa de Guvern de miercuri, în care va fi luată o decizie finală pe acest subiect.
Liderii coaliţiei au mandatat, luni, Guvernul să impună plata taxei auto la prima vânzare a maşinilor înmatriculate în ţară înainte de intrarea în vigoare a acesteia, cuantumul cu care va fi redusă taxa urmând să fie decis de Executiv, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse participante la şedinţa coaliţiei.
Contactat de MEDIAFAX, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a arătat la rândul său că introducerea taxei auto şi pentru maşinile intrate în ţară înainte de intrarea în vigoare a acesteia a fost discutată şi agreată, luni dimineaţă, de liderii coaliţiei.
În şedinţa de miercurea trecută, Guvernul a amânat o decizie în privinţa taxei auto, surse oficiale declarând agenţiei MEDIAFAX că decizia va fi luată după o analiză de impact şi pe baza unor discuţii care urmează să aibă loc în cadrul coaliţiei. La finalul şedinţei de Guvern, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat că "ordonanţa sau legea" de modificare a taxei auto va fi adoptată de Executiv în următoarea şedinţă şi că propunerea sa este aplicarea unei taxe auto care să fie percepută la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20 şi 30%.
Reducerea taxei va fi aplicată pentru toate maşinile, astfel încât să fie evitată o nouă discriminare, a arătat ministrul.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces în care un român care şi-a cumpărat, în iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru înmatricularea în România a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja înregistrate în ţară şi revândute.
Un document guvernamental prezentat recent de MEDIAFAX demonstra că Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.
Experţii în domeniul juridic au atenţionat Guvernul că România riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene, în urma declanşării unei posibile proceduri de infringement, şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial în instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.
Sursa:mediafax.ro
Sursa:mediafax.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu