miercuri, 22 iunie 2011

Facebook influenteaza indirect rezultatele Google.

Atât Facebook, cât și alte rețele sociale neindexabile, pot să influențeze indirect rezultatele din Google și/sau din alte motoare de căutare(că doar Google nu e singurul). Cred că, dincolo de raportul SEOmoz, pe care l-am agățat de pe blogul lui Alex Negrea, e important de reținut următorul efect:
- dai ceva pe Facebook(sau pe rețeaua socială X)
- urmăritorul/prietenul tău(să îi zicem Y) dă SHARE/Like sau un echivalent, iar informația circulă
- unul din prietenii/urmăritorii lui Y(să îi zicem Z) are un blog și i se pare utilă/interesantă informația dată de tine, deci scrie și, dacă e de bun simț, dă și link spre sursă
- unul din cititorii lui Z are și el blog, preia mai departe mesajul, dă link spre Y, care are link spre tine, deci automat primești și tu niște elixir Google(a se citi punctaj SEO)
Ăsta e motivul pentru care merită să promovezi și în rețelele sociale neindexabile linkurile pentru care vrei să faci SEO. Ele pot să ajungă din gură în gură sau din user în user până într-un mediu în care sunt indexate.
Toate astea se întâmplă dacă producătorii de conțiunt știu să dea sursa, pentru ca puterea linkurilor adunate să te ridice în motoarele de căutare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu